Familjerätt på nätet

Jag hittade det här på nätet:

Under de punkter som anges så har jag fetmarkerat de som är relevanta i vår situation...:

  • Bedömningen av barnets bästa
  • Barnets inställning och vilja
  • Om föräldrarna vill att en av dem ska ha ensam vårdnad
  • Om det förekommit hot och våld mellan föräldrarna
  • Om en förälder varaktigt är förhindrad att utöva vårdnaden.
  • Om en förälder har brustit i kontakten
  • Om det förekommer stark konflikt och samarbetssvårigheter
  • Om en förälder uppger uppenbara lögner
  • Om det bestående bör bevaras
  • Det ska finnas en stabilitet i barnets liv - barnet behöver en fast punkt
  • Små barn ska vara hos mamman (mindre än tre år)
  • Gemensam vårdnad anses som viktigt för barnet
  • Syskon bör inte separeras
  • Barnets umgänge ska vara omfattande
  • Umgängessabotage bedöms som allvarligt - fast svårt att bevisa


Det ENDA jag vill är att ge min son en fortsatt trygg miljö och där vi kan leva vårt liv tillsammans utan att vara rädd för att hon skall komma tillbaka och tro att flera års misär är som bortblåst! Jag vill även att de beslut som rör min son skall fattas och enbart påverkas av mig och min fru, inte av ngn som råkar ha fött honom och som har halva vårdnaden...

Kommentarer
Postat av: k

Varför söker du inte ensam vårdnad? Ologiskt att hon ska vårdnad när beslut inte ska tas utav henne. Tex om du vill byta skola på honom osv.

2011-03-20 @ 10:33:44
URL: http://kelgaard.blogg.se/
Postat av: Pappan

Ja varför gör jag inte det? Av rädsla att förlora en sådan tvist kanske. Mitt mål är att hamna där men jag vill genomtänkt lägga fram det på bästa vis. Tack för din kommentar!!!

2011-03-20 @ 10:56:57
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0