Det kom ett sms

...från mamman som inte talar utefter "egna behov" eller visar minsta lilla intresse av P, däremot verkar hon använda P´s ord eller tankar som vapen mot mig. Tro inte att det fungerar, men du tar onödigt mkt energi ifrån mig. Fäll inte krokben på dig själv bara....

Hon: "P gjorde det väldigt klart för mig att han vill tillbaka till mig varannan vecka. Vad säger du om det?"

Jag: "Det är inte aktuellt just nu och ett tag framöver. Jag tycker inte att det är en relevant diskussion att inleda när ni knappt träffats de senaste 2-3 månaderna."

Hon: "Ok, det är tydligt att det är dina åsikter enbart som räknas och att du inte bryr dig ett skit om vad din son vill och behöver. Precis som vanligt."

NU EXPLODERADE JAG!!

Jag: "Lilla du, kom inte å snacka om att JAG inte bryr mig om honom och vad som är bäst för honom. Det är precis vad jag prioriterat denaste månaderna och vad du gjort raka motsatsen till det senaste året. Va fan har du gjort för hans skull under denna våren tex. När du börjar agera förälder och tar ett ansvar, visar intresse och visar att du är på banan igen så kan vi ev ta upp dialogen på nytt. Tills dess är det detta som gäller. Punkt slut!!"

Tystnaden som skapades är skön, men upphovet till den är irriterande och energikrävande..

Har pratat med P om att han får ta sådana dialoger, diskussioner med mig eftersom det finns en anledning till att han bor hos oss..

notering: sedan en vecka tillbaka så har hon fått egen lägenhet. Allt blir inte som "förr" för det, det finns en hel del att bevisa innan vi kan ge dig minsta tillit...

P var där från lördag em tom söndag em. De träffades även under midsommarafton. Inför helgen som var så skrev jag att P fick åka hem till henne förutsatt att hon håller sig 100% nykter att de inte träffar S och att hon ger P 200%, eftersom hon har mkt att ta igen och visa för att de ska få en relation igen. redan efter ngn timme så tar hon med sig P, går hem till en kille som hon börjat träffa, som ursäkt/anledning till att S ska lämna henne ifred. P förstod inte om de var tillsammans eller om de bara spelar, men VARFÖR inte ge honom 200% av helgen när de träffats så lite på sistone och VARFÖR utsätta P och hans lillebror för fler relationer när det ändå inte ska bli ngt seriöst mellan dem? Håll dem utanför och se till så de får tillbaka sin trygghet och tillit istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0