Den lugna tillvaron slutade med ett svek...

...och det var då jag tappade humöret. Ordentligt.

Jag smsade H i tisdags kväll för att pejla av läget, kolla hur hon mådde, om allt stod rätt till. Jadå, jag ringer kl åtta för en uppdatering fick jag som svar. Vadå uppdatering? Har åtal redan väckts?

Nej, istället får jag veta att under förra veckan, när P var hemma hos H, så är S där under 3 dagar och bor med dem. URSÄKTA?!!! Detta var inte vår deal, hennes löfte om vilka förutsättningar som jag gått med på, för att ge P en trygg tillvaro hemma hos henne. Allt snack ngn vecka tidigare blev helt plötsligt luft.

"Tillsammans med vänner, familj och proffessionell hjälp så vill vi lösa detta tillsammans...."

Ja men fine, gör va fan ni vill, om du är så dum och går tillbaka till din gamla vardag igen, det är nästan att du får skylla dig själv om du åker i backen igen... MEN TRÄFFA INTE S UNDER DINA BARNVECKOR!!!!!

P kan knappast känna sig trygg hos er då sa jag, "Jo, men han är trygg utefter det han vet". Ja men skulle han veta allt så skulle han inte vara trygg! "Ja men han får inte dricka i min och barnens närvaro"

Men för F-n! Om S visat ett visst beteende under över ett års tid, så försvinner inte det efter 2-3 besök hos ngn terapeut, inte heller efter 3 dagar tillsammans hemma hos er!! Jag tillåter inte att P bor hos dig under sådana förhållanden, du gick bakom ryggen på mig och du tror dessutom att du kan komma med sanningen efter ett par tre dagar och dessutom tro att jag köper det med hull och hår! Tänker du ALLS på dina barn?? Ska det behöva smälla på dem åxå innan du gör en åtgärd? Skulle du förlåta dig själv om det hände dig eller barnen något? jag skulle ALDRIG förlåta dig!!! FATTAR DU DET?? P bor inte hos dig så länge S är där, punkt slut, jag utsätter honom inte för det!!

"Okej, då får du berätta det för honom....." Se la hon på luren. Ok. Jag har inga problem med att berätta för P. Men det stör mig att hon inte tänkte på P och agerade därefter. Istället fortsätter hon tänka på sig själv och S. Det är inte första och inte sista gången det är är så....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0